lördag 1 januari 2011

Nej Bloggen är inte död

Nej bloggen är inte död.
Har bara haft väldigt mycket att göra på annat hål samt att det varit lite idé torka på bloggandet.
Vi börjar med en portföljuppdatering













Köpte in Questerre samt Northland för några veckor sedan vilka båda har get fin fina avkastningar på kort tid 26% samt 34%.

Kommer sluta med att göra några direkta uträkningar av portföljen här på bloggen då pengarna där används som en form av investerings konto, pengar plockas ut för att gå till andra investeringar och pengar från andra investeringar kommer in.
Vilket gör det väldigt krångligt att ge en rättvis bild av hur det går utan att gå in på krångliga uträkningar om vilka pengar som kommer varifrån.

Kommer sakta vikta om portföljen mot en större andel bolag från dom mindre listorna. Tycker det börjar bli svårt att hitta intressanta bolag på dom stora listorna nu.
Risken ökar en hel del med bolag som Questerre och Northland i portföljen men det är fortfarande relativt små summor pengamässigt. Sen så är jag av åsikten att desto mindre pengar man har i portföljen desto högre risk kan man ta. då summorna är lättare att ersätta med hjälp av eget sparande.

Ska säga att jag blir lite orolig när jag hittar bolag som går upp väldigt kraftigt på kort tid.
Missförstå mig rätt det är väldigt trevligt men psykologiskt lite jobbigt
"Woow 30-40% på några veckor vad enkelt det var, tänk om jag hade satsat 50%+ av portföljen där istället"

Det gäller att hitta en bra balans mellan riskbolag och stabila bolag och inte låta det gå överstyr.
Det är en psykologisk grej för mig att jobba vidare på
Bolag som jag håller ett extra vakande öga på just nu är

Entraction
WESC
Enquest
Kappahl
Astra

Inga jätte högrisk bolag som synes men fortfarande en liten skillnad mot hur portföljen sett ut hittils.
Ha ett riktigt gott nytt 2011 allihopa och lycka till med era investeringar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar