tisdag 21 juni 2022

Jag har blivit utdelnings investerare

Man har lärt sig mycket under åren över  hur man fungerar som investerare/trader och efter mycket funderande har jag kommit fram till att utdelnings investering troligen är min grej 
och nu är börsen på sådana nivåer att man kan börja köpa in lite bolag 

Köpa stabila utdelnings aktier  så billigt som möjligt med fint kassaflöde från hela världen 
Det är troligen inte den mest optimala strategin sett till avkastning (Då har man en koncentrerad portfölj med aktier i stigande trend)

Men det är den mest "roliga" strategin finns inte mycket som slår att se utdelningar trilla in varje månad som man konstant kan köpa mera aktier för samtidigt behöver man inte bry sig lika mycket om aktiekursen bolaget sköter sig bra enligt mig om dom kan bibehålla/höja sin utdelning.

Så jag gör tvärtemot den enligt mig optimala strategin
Jag kör en väldigt diversifierad portfölj med aktier från hela världen som just nu ligger i fallande trend 
Portföljen kommer troligen bestå av 50-100 aktier + en del utdelnings ETF   som  XACT Hög utdelande

Jag bryr mig som sagt inte om att vara effektiv utan kör detta för att jag tycker det är kul. Kommer samtidigt  fortsätta med Index trading vid sidan av då det är för roligt för att låta bli 

portföljen ser för närvarande ut som nedan 


En riktig "Gubb portfölj" 
Nu får vi bara hoppas börsen fortsätter ner så man kan fylla på mer 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar