onsdag 21 januari 2015

Spännande tider

Mina investeringar med hjälp av Magic formula fortsätter och det känns som om jag äntilgen hittat "rätt" i mitt sparande.
Dock blir utvekligen rätt så tråkig att följa i blogg form då inga tankar eller analyser görs av dom olika köpen, kursrörelser ignoreras, och allt sker mer eller mindre automatiskt.
På den fronten blir jag  tyvär lika spännande att följa som någon som månadsspar i Avanza zero

Det som däremot blir spännande är att det väntas tillökning i familjen till Mars.
Att det kommer innebära en stor omställning både vad gäller livet i allmänhet och även ekonomiskt är nog ingen underdrift.
Att lägga undan pengar är inga större problem när man bara har sig själv (och sambo) att tänka på. Det går alltid att spara in på något, men det blir en helt annan sak när det är ett barn inblandat.

Dessutom har vi  båda valt att  "dra ut" på föräldraledigheten för att kunna spendera mer tid tillsammans med barnet.
Så det återstår att se hur kombinationen kraftigt minskade inkomster och kraftigt höjda utgifter kommer att slå mot sparandet under dom närmaste 1-2 åren.

Känner mig dock lyckligt lottat som faktiskt har möjligheten att "köpa" mig mer tid tillsammans med barnet.
Om pengar ska spenderas har jag svårt att tänka mig ett bättre sätt att göra det på.

Spännande tider som sagt



1 kommentar: